Partnerzy serwisu:
Innowacje

KM: Kolejarska solidarność podnosi na duchu

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
02-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
KM: Kolejarska solidarność podnosi na duchu
Fot. KM
– Nasze środowisko bardzo się wspiera. Doświadczyłam i wciąż doświadczam kolejarskiej solidarności. To dla mnie bardzo ważne. W trudnych momentach podnosi na duchu, dodaje otuchy, a życzliwość i zrozumienie ze strony koleżanek i kolegów jest bardzo motywujące – mówi Sylwia Uchman, kierowniczka pociągu w Kolejach Mazowieckich.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Jak zmieniła się Pani praca od momentu ogłoszenia epidemii COVID-19?

Sylwia Uchman, kierowniczka pociągu, Koleje Mazowieckie: Praca kierownika pociągu jest nieodłącznie związana z bezpośrednim kontaktem z podróżnym. W związku z licznymi obostrzeniami wprowadzonymi z powodu pandemii znacznie zmieniły się zasady służby. Priorytetem było i nadal jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom drużyn konduktorskich, jak i podróżnym. Stąd też kontakt z pasażerami został ograniczony do niezbędnego minimum. Dla mnie to bardzo duża zmiana.

Jakie środki bezpieczeństwa zostały wprowadzone?

Dla drużyn trakcyjnych kabina maszynisty została wyznaczona jako „sterfa 0”. Natomiast dla pracowników drużyn konduktorskich, na początku i końcu każdego składu, zostały wydzielone specjalne strefy bezpieczeństwa. Zostaliśmy także wyposażeni w niezbędne środki ochrony takie jak: maseczki, rękawiczki i środki dezynfekujące. Pojazdy były i nadal są kompleksowo dezynfekowane, a drzwi w większości z nich centralnie otwierane. W miarę możliwości informowaliśmy podróżnych o innych kanałach zakupu biletów, takich jak internet, czy aplikacje mobile. Zachęcaliśmy także do korzystania z płatności bezgotówkowych.

Czy można zauważyć, że z biegiem czasu człowiek coraz bardziej się przyzwyczaja do nowego rygoru bezpieczeństwa?

Najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo. Pracowników i podróżnych. Owszem służba w maseczce jest męcząca, ale można się przyzwyczaić. Tym bardziej, że mam nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy.

Jak zmieniły się reakcje pasażerów lub pracowników innych firm (zależnie od tego, z kim kontakt miał wyznaczony pracownik) podczas pandemii?

Reakcje pracowników, jak i podróżnych zmieniały się wraz rozwojem pandemii. Wprowadzone środki bezpieczeństwa takie jak obowiązek zasłaniania ust i nosa, zachowanie dystansu wpłynęły w pewien sposób na mikro-izolację społeczną. Pomimo, że coraz więcej pasażerów podróżuje pociągami to nadal zachowują się z pewną dozą ostrożności i rezerwy. I w sumie dobrze, że tak jest. Ale nie ukrywam, że tęsknię za tym jak było przedtem. Za takimi drobnymi gestami jak podanie ręki na powitanie.

Co było największym wyzwaniem z punktu widzenia pracy w nowych warunkach?

Jednym z utrudnień jest brak normalnych kontaktów międzyludzkich. Wyzwaniem, szczególnie na początku, była praca w maseczce. Czasem po prostu mamy problem, by zrozumieć siebie nawzajem. To także duży dyskomfort z uwagi na to, że kierownicy pociągu muszą mieć zasłonięte usta i nos przez 12 godzin służby, nie wliczając dojazdów do pracy. To również spore utrudnienie w sytuacji dawania sygnałów odjazdów. Obecnie nie możemy używać gwizdków.

Czy podczas pandemii poczucie służby i jedności środowiska kolejowego jest jeszcze silniejsze niż wcześniej? Odczuwa Pani wagę społeczną wykonywanej pracy?

Tak, nasze środowisko bardzo się wspiera. Doświadczyłam i wciąż doświadczam kolejarską solidarność. To dla mnie bardzo ważne. W trudnych momentach podnosi na duchu, dodaje otuchy a życzliwość i zrozumienie ze strony koleżanek i kolegów jest bardzo motywujące.

Czy widziała Pani akcję #ZawszeNaSłużbie? Jak ją Pani odbiera?

Widziałam. To bardzo dobra kampania, która promuje zawody kolejowe. Warto pokazywać, że nawet w trudnych sytuacjach my zawsze jesteśmy na służbie. To buduje etos zawodu kolejarza.

Wszystkie nagrania i treści w ramach akcji #ZawszeNaSłużbie można zobaczyć w specjalnym wątku na naszej stronie oraz na naszym Facebooku.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

KM: Rusza kolejna edycja akcji "Kolej na Kino"

Pasażer

KM: Rusza kolejna edycja akcji "Kolej na Kino"

Koleje Mazowieckie 20 lipca 2023

Koleje Mazowieckie: Wszystkie nowe Flirty dostaniemy jeszcze w lipcu

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

KM: Rusza kolejna edycja akcji "Kolej na Kino"

Pasażer

KM: Rusza kolejna edycja akcji "Kolej na Kino"

Koleje Mazowieckie 20 lipca 2023

Koleje Mazowieckie: Wszystkie nowe Flirty dostaniemy jeszcze w lipcu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5